Succesvolle jeugd karperdag Lido Waalwijk

Maandag, 20 juni 2022

Eindelijk was het dan zover, de karper jeugddag georganiseerd door de karperafdeling van Visscherslust Waalwijk.

Dat we maar vijf deelnemers konden vinden was eigenlijk wel jammer. Als dan er dan 's ochtends toch negen vissers voor je neus staan ben je blij verrast. Even snel schakelen en wat acties uitzetten: stekken opnieuw verdelen, koppeltjes maken en ook even checken of we voldoende lunch hebben.

Na dit allemaal geregeld te hebben konden de vissers aan de gang. Hier en daar werd door Corne, Erik en Bart geholpen met de onderlijnen, montages en aas. We zijn hier voor de jeugd dus ook helpen om ze veilig te te laten vissen (en vangen)!

De ochtend was er veel actie te zien maar waren de aanbeten toch nog wat mager. Er werd door Lars Damen een karper gevangen maar die raakte helaas los, jammer! Met de brasems ging het wel goed en werden gevangen. Met de karpers liep niet soepel. Rond 12:30 was het tijd voor de lunch.

Van buiten zijn krijg je honger en die broodjes knakworst gingen er goed in. Lekker met een blikje fris kwamen ze om beurten wat eten halen. Mooi om te zien dat ze het naar hun zin hadden.

Een uurtje na de lunch werd de vis weer actief en werd de eerste karper gevangen. Niet snel daarna de tweede en de volgende. De organisatie rende heen en weer om van de gevangen vissen foto’s te maken en te helpen. Mooi om de jeugd te zien genieten en die wilde verhalen aan te horen "wat zou het zijn schub of spiegel, ik denk wel een grote! Zeker wel 10kg 😉".

Met al deze activiteit gaat de tijd snel en het einde van de middag was bereikt. We hebben alle vissers bedankt voor hun deelname en de reacties waren erg leuk... iedereen wil de volgende keer weer mee doen.

Iedereen heeft een goodiebag gekregen waar spullen in zitten waarmee ze goed en veilig kunnen vissen!

Wij willen graag de sponsors Fauna Hengelsport, Holland Baits en Cue4u (Castaway PVA, Deception Angling, Katran) bedanken!

Hartelijk dank voor de bijdrage aan de vulling van de goodiebags met daarin: kant en klare leaders, loodvrij lood, onderlijnen, 1 kg boilies, pop-ups, haken en andere onderdelen om onderlijnen te maken, PVA en onderlijn materiaal van Katran.

Wij kijken terug op een mooi evenement en dat is waar we het voor doen!

Karperafdeling HSV Visscherslust Waalwijk
Roeland Verhoeven, Corne Klop, Erik Hakvoort, Bart Spruijt.